facebook youtube

Slobodan Maldini: PUTNIK NA OBLAKU (2020.)

Ono što vidimo zavisi uglavnom od onoga što tražimo… U istom polju poljoprivrednik će primetiti useve, geolog fosile, botaničar cveće, umetnik boje, sportista prostor za igru. Iako izgleda kao da svi posmatramo iste stvari, mi ne vidimo pojedinačno isto, pa ni ono što bi trebalo da vidimo. Saša Stojanović već duže od dvadeset godina istražuje svetove različitih viđenja jednih istih, mnogima neprimetnih stvari. Decenijama on skuplja ljubav, iskrenost, traga za dušom u onoj istoj meri koliko traga za oblacima, suncem, pejzažima “ispunjenim nežnošću jutra koje tone u svoju tišinu”

Slobodan Maldini (ceo tekst kritike https://sasastojanovic.com/putnik-na-oblaku/)

Jovan Despotović: THE BEST OFF (2007.)

Nije greška, naslov ne ukazuje na najbolje od Saše Stojanovića (the best of), već na to da je (prema njegovom iskustvu) najbolje isključeno, dakle na činjenicu konačnog poraza lepog i ljudskog, dečije nevinosti i umetničke čednosti koju sam autor otvoreno sagledava, ovog puta, na retrospektivni način kroz vlastiti izložbeni pogled unazad. To je vid jasnog prepoznavanja uzaludnog, prema njegovom mišljenju, investiranja izuzetnih snaga narastućih unutrašnjih energija, pre svega osećajnih i imaginativnih, koji su u slučaju ovog umetnika uvek bile u stalnom, nezadrživom porastu i bujanju – od prvih javnih nastupa, performansa održanih u Prištini 1996. do najnovih slika nastalih ove godine.

Jovan Despotović (ceo tekst kritike https://sasastojanovic.com/the-best-off/)

Andrej Tišma: SIMBOLIKA MALIH STVARI (2004.)

Za mladog beogradskog slikara i performera Sašu Stojanovića u umetnosti na prvom mestu stoje srce, duša i iskrenost. Njegov slikarski pristup karakterišu gotovo dečja naivnost i čistota, žive boje i posvećenost malim stvarima. Stripovskom jasnoćom iscrtava scene iz svakodnevnog života, sa ljudskim i životinjskim figurama. Linija igra isto tako važnu, ako ne i važniju, ulogu kao kolorit, i ona je snažna, decidna, sugestivna i senzibilna.

Andrej Tišma (ceo tekst kritike https://sasastojanovic.com/simbolika-malih-stvari/)